posts/headers/27be1e741d19494da1565061b611832c.jpg
بهترین زمان و موقعیت برای سرمایه گذاری در زمینه ملک کدام است؟
1403/2/8 11:30

بهترین زمان و موقعیت برای سرمایه گذاری در زمینه ملک کدام است؟

زمان سرمایه گذاری یکی از مهمترین موضوعاتی است که افراد باید به آن‌‌ توجه کنند.

  • چه زمانی برای سرمایه‌‌گذای در حوزه مسکن مناسب است؟ 
  • سرمایه‌‌گذاری در دوران رونق بازار مسکن بهتر است یا در دوران رکود آن؟
  • چگونه دوران رکود و یا رونق را تشخیص دهیم؟

زمان سرمایه‌‌گذاری آن‌‌قدر اهمیت دارد که برخی از افرادی که از تغییرات بازار مسکن مطلع هستند، سعی می‌‌کنند یک واحد مسکونی را هر طور که شده حتی به صورت مشارکتی بخرند تا بتوانند خود را با این تغییرات هماهنگ کنند و ارزش پول خود را حفظ کنند.

زمانی که بازار مسکن دچار رکود شده، بهترین زمان برای خرید خانه است. در زمان رکود، حجم معاملات در بازار مسکن کاهش می‌‌یابد و قیمت‌‌ها ثبات دارند. بنابراین، این فرصت برای شما فراهم است که خانه‌‌ای را با قیمتی بسیار مناسب و منصفانه تهیه کنید.

بعضی از افراد با در نظر گرفتن این موقعیت، سعی می‌‌کنند هر طور که شده به منظور سرمایه‌‌گذاری و حفظ ارزش پول خود، خانه‌‌ای هر چند کوچک تهیه کنند، تا پس از طی شدن دوران رکود، از سود آن بهره‌‌مند شوند.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی عوامل موثر در زمان سرمایه گذاری در بخش مسکن و املاک بپردازیم .

اولین سوالی که پیش می اید این موضوع هست که سرمایه گذاری در زمان رونق بازار بهتر است یا در زمان رکود بازار مسکن و املاک .

تصور کنید که شما به فکر خرید ملک هستید. قطعاً در اولین قدم، مشاور املاک این سؤال را می‌پرسد که آیا شما می‌خواهید ملک را برای سکونت خود خریداری کنید یا اینکه قصد سرمایه‌گذاری دارید؟ پاسخ شما نقش بسیار مهمی برای انتخاب بهترین زمان خرید ملک و حتی انتخاب بهترین ملک خواهد داشت.

 پاسخ به این سوال که سرمایه گذاری در کدام زمان مناسب تر است  اندکی پیچیدگی دارد و نمی توان قاطع و محکم این پاسخ را داد که سرمایه گذاری در بخش مسکن در زمان رونق بازار و گرانی بهتر است یا بالعکس  اما معمولا گفته می‌‌شود که اواخر دوران رونق، که پس از آن بازار مسکن در رکورد فرو می‌رود، زمان مناسبی برای خرید خانه نیست، زیرا در این زمان، ملک را گران می‌‌خرید، سپس با فرو رفتن بازار مسکن در رکود، قیمت ملکتان نیز کاهش می‌یابدبنابراین نه تنها در این زمان از ملک و سرمایه خود استفاده بهینه نکرده اید بلکه دچار ضرر نیز شده اید .

 در دوران رکورد بازار همانگونه که از نام این دوران مشخص است، وضعیت بازار ملک و مسکن به حالت رکود می‌رود. البته برخی از افراد تصور می‌کنند بهترین زمان برای خرید ملک، همین دوران رکود بازار است و به همین دلیل سرمایه خود را نگه می‌دارند تا بازار ملک و مسکن به رکود وارد شود. اما این تصور اشتباه است چرا که یک فروشنده که سالیان طولانی سرمایه خود را در یک ملک نگه داشته است، به هیچ عنوان افت زیادی برای قیمت ملک قائل نخواهد شد.

از نظر افراد حاذق در بازار مسکن و املاک بهترین دوران برای سرمایه گذاری و خرید مسکن دوران گذر از رکورد به رونق بازار می باشد چرا که بازار از رکود سابق خارج شده و به سمت رونق در حال حرکت می باشد.

اما در زمان رونق بازار، در این دوران قیمت‌ها حتی به صورت جهشی نیز افزایش پیدا می‌کند و روزانه شاهد بیشتر شدن قیمت ‌ملک هستیم.

عکس‌‌العمل مردم به رونق و رکود متفاوت است. زمانی که ملک ناگهان دچار افزایش قیمت می‌شود، تمایل و اقدام به خرید ملک نیز در بین مردم تشدید می‌‌شود؛ بنگاههای مشاور املاک شلوغ می‌‌شود و بازار ملک داغ می‌‌شود، این عکس‌‌العمل‌‌ها را در زمانی که خودرو نیز گران می‌‌شود می‌توانیم در بین عموم مردم مشاهده کنیم. بسیار پیش آمده که بسیاری از مردم در گرانی خانه خریده‌اند و مجبور شده‌‌اند که در زمان رکود و ارزانی آن را بفروشند. معمولا افراد عادی و یا افرادی که به لحاظ دانش مالی ضعیف هستند، چنین رفتاری را در مواجهه با گرانی در پیش می‌‌گیرند.

افراد زیادی هستند که طی چندین سال سرمایه خود را جمع‌آوری کرده‌اند تا بتوانند ملکی را برای سکونت خود در اختیار داشته باشند. وقتی درمورد خرید ملک برای سکونت صحبت می‌کنیم منظور ما این است که شما از زمان خرید، حداقل به مدت چند سال بعد قصد فروش آن را ندارید. به همین دلیل است که بهترین زمان خرید ملکی جهت سکونت شرایط خاص خود را می‌طلبد. بنابراین لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 خرید ملک یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری است چرا که قیمت آن همیشه در حال افزایش است. بنابراین اگر به این فکر هستید که قیمت املاک همانند گذشته بسیار ارزان شود، این تصور غلط است. شاید کمی تغییرات جزئی در قیمت‌ها مشاهده شود ولی شما نمی‌توانید انتظار افت شدید در قیمت را داشته باشید. بنابراین زمانی که سرمایه کافی برای خرید داشتید در اولین فرصت و در بهترین دوره زمانی خرید خود را انجام دهید.

برای خرید ملک نه تنها باید قیمت ارز بلکه به شرایط اقتصادی کشور نیز توجه داشته باشید. برای مثال در چند سال اخیر خرید زمین در شمال با استقبال زیادی مواجه شده است چرا که عمده خریداران می‌دانند با شرایط اقتصادی مملکت، قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و یک روز تاخیر در خرید ملک می‌تواند ضرر زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد، بهترین زمان خرید ملک برای استفاده شخصی زمانی است که سرمایه کافی در اختیار داشته و البته مطمئن باشید بازار ملک دچار قیمت‌های حبابی نشده است .

 

 

 

دانلود اپلیکیشن
دانلود اپلیکیشن

بامابساز

بامابساز در جهت خدمت به مردم عزیز کشورمان، با شعار بامابساز ایرانمان و با اهداف حمایت از تولید ملی، کمک به رونق اقتصادی کشور و توسعه ی پایدار صنعت ساختمان و خانه در این عرصه گام گذاشته و امیدوار است با تکیه بر دانش روز در پیشرفت و استانداردسازی این صنعت تحولی اساسی ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین بامابساز با عرضه محصولات مختلف در بخش های مختلف صنعت ساختمان از جمله مصالح ساختمانی ( سیمان ، شن و ماسه ،آجر و سفال ، بلوک و هبلکس ، گچ و خاک و انواع عایق ایزوگام ، عایق نانو ، عایق صوتی ، حرارتی و برودتی ، انواع ملات ، چسب ، چسب کاشی ، چسب بتن ، چسب میلگرد و ... ) ابزار آلات صنعتی و خانگی ( انواع بتن کن ، دریل برقی و دریل شارژی ، پیچ گوشتی برقی و پیچ گوشتی شارژی ، انواع آچار و انبر ، انواع ابزار برش ، اره برقی ، اره دستی ، سنگ فرز ، انواع اینورتر و دستگاه جوش و انواع ابزار کارگاهی ( فرغون ، قرقره و جرثقیل ، انواع جک ، همتراز ، انواع لباس و نقاب کارگاهی ، عینک کار ، دستکش کار و ... انواع لوازم دکوراسیون داخلی ( چینی بهداشتی ، توالت ایرانی و فرنگی ، روشویی و باکس ، شومینه برقی ، شیرآلات ، کاشی و سرامیک ، لوازم محوطه باز ، میز و صندلی باغی ، چمن مصنوعی و ...

©1399- بازار آنلاین بامابساز - کليه حقوق اين وب سايت متعلق به شرکت بامابساز (سهامی خاص) می‌باشد