posts/headers/2356bb636a8c4d3a90c7416b639eb077.jpg
کارخانه سیمان تهران:تاریخچه،تولیدات و نقش آن در صنعت ساختمان
1403/2/30 00:00

به طور قطع میتوان گفت سیمان یکی از پر کاربردترین موادی است که در ساختمان سازی و عمران ،ساخت  یا چسباندن بلوک های آجری  وبتنی مورد استفاده قرار میگیرد .

سیمان ها به صورت کلی به سه دسته سیمان های طبیعی ،سیمان های پرتلند و سیمان های آلومیناتی تقسیم بندی می شوند .

سیمان های پرتلند در واقع نوعی سیمان های هیدرولیکی هستند که از پودر کردن کلینکری حاصل از اکسیدهای سیلیسی،آلمینیومی وآهنی که عامل تشکیل ترکیب سیلیکاتی و آلومیناتی می باشند به دست می اید .

سیمان تیپ یک در بین عموم مردم به عنوان همان سیمان معمولی، سیمان سیاه یا سیمان بنایی شناخته می شود ،از این نوع سیمان در ساختن پیاده روها، روسازی جاده ها، پلهای بتن مسلح، راه آهن، مخازن، لوله های آب و ملات برای بنایی استفاده میشود. به طور کلی بهتر است از این سیمان در مواردی که نیاز به خواص ویژه دیگر سیمانها علی الخصوص در محیطهای خورنده حاوی یونهای مهاجم بتن استفاده نشود.

اولین بار تولید سیمان که از مخلوط مصنوعی سنگ آهک و خاک رس به دست آمده، در کشور فرانسه توسط فردی به نام ویکات در ابتدای قرن نوزدهم ساخته شد. وی بعد از مخلوط کردن مواد، به همراه آب آن را آسیاب کرد و دوغاب به دست آمده را پخت.

هرچند نتیجه کار با موفقیت همراه بود، اما این روش در فرانسه ادامه پیدا نکرد. تا اینکه یک بنای آجرچین در انگلستان، با مخلوط خاک رس و سنگ آهک، دوغابی مشهور به آهک آبی در حرارت بالا تهیه کرد و نام این محصول را سیمان پرتلند گذاشت. به این ترتیب محصولی ساختمانی به نام سیمان در سال ۱۸۲۴ به نام «ژورف اسپدین» به ثبت رسید و این تازه آغاز ماجرا بود.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در سراسر دنیا در زمینه تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان فعالیت می‌کنند؛ یکی از این مجموعه‌ها، شرکت سیمان تهران است که  در ادامه به معرفی بیشتر آن می‌پردازد؛

کارخانه سیمان تهران

شرکت سیمان تهران به عنوان پر سابقه ترین شرکت سیمانی ایران شناخته می شود ، این شرکت از زمان تاسیس تا کنون بیش از 9خط تولید برای سیمان راه اندازی کرده است.

شرکت سیمان تهران در سال ۱۳۳۳ تحت شماره ۴۵۰۳ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید، اولین واحد تولیدی آن در سال ۱۳۳۵ با ظرفیت اسمی ۳۰۰ تن در روز آغاز به کار کرد. طی سال های ۱۳۳۵ لغایت ۱۳۵۷ با احداث ۵ واحد تولیدی دیگر ظرفیت اسمی تولید شرکت به ۷۶۰۰ تن در روز رسید، از سال ۱۳۵۸ به بعد نیز ۸۷۰۰ تن به ظرفیت اسمی شرکت اضافه و ۹۰۰ تن ظرفیت اسمی مربوط به خطوط قدیمی واحدهای تر ۱، ۲ و ۵ به دلیل فرسودگی، آلایندگی و مصرف سوخت بالا از مدار تولید خارج گردید.

سیمان یک تهران پس از آماده سازی در کارخانه در کیسه های پروپلین 50 کیلوگرمی بسته بندی و آماده فروش می شوند ،این مدل از کیسه های سیمان به صورتی طراحی و تولید شده اند که در شرایط خاص انبار ها ،رطوبت موجود آسیبی به مواد داخل کیسه ها و سیمان ها نزد .

 شرکت سیمان تهران در بورس اوراق بهادار

سهام شرکت سیمان تهران با نماد «ستران۱» در بورس اوراق بهادار حضور دارد. این شرکت در حال حاضر ۱۸۸سهامدار حقیقی دارد و شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس سهامی خاص با داشتن ۴۹ درصد سهام این شرکت، سهام‌دار اصلی آن محسوب می‌شود. از دیگر سهامداران این مجموعه، می‌توان شرکت‌های رادیس، گروه توسعه مالی مهرآیندگان، گروه راما و… را نام برد. ارزش سهام شرکت سیمان تهران امروز در بازار، ۴۱ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال است.

تولید سیمان باکیفیت؛ ماموریت شرکت سیمان تهران

شرکت سیمان تهران ماموریت خود را در تولید و عرضه سیمان با کیفیت برتر و با تکیه به منابع انسانی و فناوری های نوین در فضای رقابتی می‌داند. چشم انداز این مجموعه، انتخاب اول برای سازه‌های برتر، حافظ محیط زیست و منافع ذینفعان است.

شرکت سیمان هگمتان،صنایع سیمان گیلان سبز، سیمان نهاوند، سیمان ایلام، شرکت سیمان پیوند گلستان و شرکت پریفاب، زیرمجموعه سیمان تهران به شمار می‌روند.

شرکت سیمان تهران دارنده گواهی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ است . همچنین در سال ۱۳۹۶، موفق به سیستم دریافت صدای مشتریان و رسیدگی به شکایت آنها طبق استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ شده است. این مجموعه توانست به سیستم اندازه گیری رضایت مشتریان طبق استاندارد ۱۰۰۰۴ دسترسی پیدا کند. گواهی استاندارد آزمایشگاه و کنترل کیفی در سال  ۱۳۸۱را نیز به دست آورد و در نهایت موفق به دریافت سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای شده است.

بامابساز سعی دارد تا در مسیر پویایی و توسعه صنعت ساختمان،بستری را برای فروش سیمان به صورت انلاین اماده کرده تا سیمان مصرفی پیمانکاران محترم در کمترین زمان ممکن و با کمترین واسطه ها در اختیار مشتریان قرار بگیرد .

دانلود اپلیکیشن
دانلود اپلیکیشن

بامابساز

بامابساز در جهت خدمت به مردم عزیز کشورمان، با شعار بامابساز ایرانمان و با اهداف حمایت از تولید ملی، کمک به رونق اقتصادی کشور و توسعه ی پایدار صنعت ساختمان و خانه در این عرصه گام گذاشته و امیدوار است با تکیه بر دانش روز در پیشرفت و استانداردسازی این صنعت تحولی اساسی ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین بامابساز با عرضه محصولات مختلف در بخش های مختلف صنعت ساختمان از جمله مصالح ساختمانی ( سیمان ، شن و ماسه ،آجر و سفال ، بلوک و هبلکس ، گچ و خاک و انواع عایق ایزوگام ، عایق نانو ، عایق صوتی ، حرارتی و برودتی ، انواع ملات ، چسب ، چسب کاشی ، چسب بتن ، چسب میلگرد و ... ) ابزار آلات صنعتی و خانگی ( انواع بتن کن ، دریل برقی و دریل شارژی ، پیچ گوشتی برقی و پیچ گوشتی شارژی ، انواع آچار و انبر ، انواع ابزار برش ، اره برقی ، اره دستی ، سنگ فرز ، انواع اینورتر و دستگاه جوش و انواع ابزار کارگاهی ( فرغون ، قرقره و جرثقیل ، انواع جک ، همتراز ، انواع لباس و نقاب کارگاهی ، عینک کار ، دستکش کار و ... انواع لوازم دکوراسیون داخلی ( چینی بهداشتی ، توالت ایرانی و فرنگی ، روشویی و باکس ، شومینه برقی ، شیرآلات ، کاشی و سرامیک ، لوازم محوطه باز ، میز و صندلی باغی ، چمن مصنوعی و ...

©1399- بازار آنلاین بامابساز - کليه حقوق اين وب سايت متعلق به شرکت بامابساز (سهامی خاص) می‌باشد