مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌های ساختمانی پیش از ساخت
1403/1/6 00:00

مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌های ساختمانی پیش از ساخت

مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از ساخت، یک زمان حیاتی برای مشتری، سازنده و تمام ذینفعان است. در این مرحله اهداف ساخت، مراحل ساخت و بهره‌برداری نهایی از سازه، برنامه‌ریزی می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از شروع ساخت پروژه بپردازیم. پروژه‌های ساختمانی برای رسیدن به موفقیت، باید از یک فرآیند پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی شده، پیروی کنند.

هر ساختمان الهام‌بخشی که امروز می‌بینید برنامه‌ریزی و پروژه ساخت‌وساز طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشته است. بدون برنامه ریزی مناسب، عملیات ساخت می‌تواند به بیراهه کشیده شود و منجر به خطاهای پرهزینه‌ای شود. از این رو، برای دستیابی به عملیات روان و یک نتیجه موفقیت آمیز، یک برنامه خوب تدوین شده ضروری است.

ساخت و ساز خوب با یک پایه محکم شروع می‌شود. هر فرآیند ساخت و ساز، بزرگ یا کوچک، شامل مراحل مختلفی است. این مراحل برای سازماندهی فعالیت‌ها به صورت گام به گام ایجاد شدند. آنها همچنین به عنوان راهنمای خوبی برای تیم عمل می‌کنند تا خطاها به حداقل برسد. اما اساس موفقیت یک پروژه تا حد زیادی به مرحله برنامه‌ریزی پیش از ساخت متکی است. در اینجا، هدف پروژه مشخص می‌شود و طراحی، فعالیت‌ها و برنامه‌ها تعریف می‌شود.

۶ مرحله ساخت و ساز

برای هر مرحله از یک پروژه ساختمانی، از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین، مراحل و فرآیندهای خاصی وجود دارد که برای اطمینان از نتیجه موفق، باید دنبال شوند. پروژه‌های ساخت و ساز ممکن است بر اساس اندازه، تعداد سهامداران، بودجه و تاریخ تحویل متفاوت باشند

با برنامه‌ریزی پیش از ساخت، می‌توان مدیریت مراحل مختلف پروژه را بسیار ساده‌تر و با دقت بالاتر انجام داد. علاوه بر این، جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند از پروژه میتواند نقش تعیین‌کننده‌ای در بهبود و استانداردسازی فرآیند ساخت و ساز برای پروژه‌های آینده داشته باشد.

۳ مرحله اولیه یک پروژه ساخت و ساز

۱. مرحله پیش ساخت

مرحله پیش از ساخت شامل ایجاد یک برنامه استراتژیک برای پروژه، ایجاد یک طرح، تهیه مجوزها و جمع آوری نیروی کار و منابع مورد نیاز برای ساخت و ساز است. خدمات پیش از ساخت می‌تواند یک رویکرد رسمی برای توسعه هزینه، محدوده و برنامه زمانی برای اجرای ساخت و ساز به موقع و تحت کنترل در اختیار مالکان قرار دهد. مرحله پیش ساخت برای موفقیت یک پروژه حیاتی است. در طول این مرحله است که تیم پروژه سازماندهی می‌شود، در چشم انداز خود همسو می‌شود و اساس ارتباطات و فرآیند پروژه در آنجا گذاشته می‌شود. بدون یک پایه قوی، یک پروژه ساخت‌وساز می‌تواند به سرعت بی‌نظم شود و منجر به شکاف‌هایی در ارتباطات، حفره‌هایی در فرآیند و تاخیرهای برنامه‌ریزی شود.

۲. مرحله ساخت و ساز

مرحله بعدی یک پروژه ساختمانی از لحظه شروع ساخت و ساز فیزیکی تا پایان ساخت و ساز فیزیکی ادامه دارد.

۳. مرحله پس از ساخت

دوره زمانی از پایان ساخت و ساز فیزیکی تا زمان انتقال پروژه به مالک، به عنوان مرحله پس از ساخت شناخته می‌شود. در این دوره رویدادها و فرآیندهای متعددی رخ می دهد. محل کار فیزیکی باید تمیز شود. تمام تجهیزات باید بازگردانده شوند و نیروی کار معمولاً از کار خارج می‌شود و به پروژه های ساختمانی دیگر منتقل می‌شود. تمام اسناد مربوط به پروژه به مالک تحویل داده می‌شود.

سوالات مهم در شروع پروژه

بررسی کنید که آیا پروژه امکان پذیر است یا نه و برای انجام کار چه چیزی لازم است. برای انجام این کار، می‌توانید با ایجاد یک سند شروع پروژه (Project Initiation Document) شروع کنید. این سند باید موارد زیر را توصیف کند تا بتوانید به سرعت ارزیابی کنید که آیا تیم شما واقعاً قادر به انجام پروژه است یا خیر:

نیروی کار: بر اساس هدف پروژه، تعداد نیروی مورد نیاز برای تکمیل کار را مشخص کنید. تعداد پیمانکاران فرعی را نیز درج کنید. سپس به تعداد افرادی که در حال حاضر در تیم خود دارید و توانایی خود برای استخدام افراد جدید در صورت کمبود توجه کنید.

منابع: آیا مواد لازم برای این پروژه به صورت محلی موجود است؟ اگر نه، آیا امکان واردات دارید؟

بودجه: هزینه کل پروژه را بررسی کنید. آیا مالک می‌تواند آن را تامین کند؟ آیا می‌توانید بودجه‌ای را که مالک تعیین می‌کند بدون ضرر و زیان در جریان پروژه استفاده کنید؟

اهمیت مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از ساخت

فرآیند مدیریت پیش از ساخت، فرآیندی است که به صرفه‌جویی در زمان، هزینه و منابع کمک می‌کند و به ساخت پروژه‌ای کاربردی، هدفمند و با طول عمر مفید بیشتر منجر می‌شود. برای اطمینان از اینکه پروژه طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود و تمام نیازهای بالقوه شناسایی و رفع می‌شوند، تهیه یک فرآیند دقیق و کاربردی پیش از ساخت بسیار مهم است.

در واقع برنامه‌ریزی و مدیریت پیش از ساخت، منجر به:

 صرفه‌جویی در زمان با پیش‌بینی اندازه سازه و مصالح آن؛

کاهش هزینه‌های نیروی کار با اجتناب از تأخیر و تغییرات لحظه آخری در پروژه‌ها؛

کاهش هزینه‌های مواد با به حداقل رساندن ضایعات و بهینه سازی استفاده از مواد؛

بهبود ایمنی با شناسایی خطرات احتمالی قبل از وقوع؛

 به حداقل رساندن آسیب‌های زیست محیطی ناشی از کار ساختمانی و کاهش تأثیر بر املاک مجاور در حین انجام کار ساختمانی می‌شود.

اهداف کلی فرآیند‌های پیش از ساخت شامل:

برآوردهای دقیق؛

افزایش بهره‌وری در مرحله ساخت و ساز؛

کنترل کیفیت؛

کاهش هزینه‌های زباله‌ها و دوباره کاری؛

هماهنگی بهتر بین طرفین.

اهمیت مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از ساخت از نگاه کارفرما:

این فرآیند به کارفرما کمک می‌کند که تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند پروژه را ادامه دهد یا خیر؟ در طول فرآیند بهره‌برداری پیش از ساخت، آنها ممکن است متوجه شوند که کار بسیار پرهزینه است و یا برای فضایی که در اختیار دارند برای این پروژه قابل اجرا نیست. اگر پیمانکار و کارفرما توافق کنند که کار قابل اجرا است، پیمانکار هزینه و زمانبندی پروژه ساخت و ساز را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد.

در فرآیند پیش از ساخت، تیم بهره‌برداری باید یک طرح واضح ارائه دهد تا در طول پروژه مالک/کارفرما، در مورد کارهایی که باید انجام شود تا پروژه خود را کاربردی کند و همچنین در مورد هزینه‌ها اطلاع داشته باشد. این فرآیند به کارفرما کمک می‌کند تا قبل از اینکه به هر کاری که انجام می‌شود متعهد شود، پروژه را بهتر درک کند.

مدیریت بهره‌برداری پیش از ساخت، هزینه‌هایی دارد که به عوامل مختلفی مانند نوع سازه، محل قرارگیری و ابعاد پروژه بستگی دارد. اگر ساخت پروژه به دلیل هزینه یا قابلیت ساخت برای کارفرما امکان پذیر نباشد، کارفرما می تواند قبل از شروع ساخت، فرآیند را خاتمه دهد، این گزینه بسیار بهتر (و بسیار کم‌هزینه‌تر) از این است که بفهمید از کار انجام شده راضی نیستید، به توانایی‌های پیمانکار اطمینان ندارید، یا متوجه نمی‌شوید که کاربری پروژه برای فضای اختصاص داده شده پس از ساخت نامناسب است.

کلید موفقیت هر پروژه: مدیریت پیش از ساخت

همانطور که می دانید، مدیریت و برنامه‌ریزی پیش ساخت مهمترین مرحله در ساخت و ساز است. بدون یک برنامه مدون، روند ساخت و ساز به هم ریخته خواهد شد و تیم هرگز به نتیجه موفقیت آمیزی دست نخواهد یافت. تاخیر در برنامه زمانی سازنده، صرف بیش از حد بودجه، تصادفات و کیفیت پایین ساختمان محتمل‌ترین پیامدهای ساخت و ساز بدون برنامه است. اما در وهله اول، به هیچ پروژه‌ای بدون نوشتن یک طرح کامل، سیگنال حرکت داده نمی‌شود.

با این اوصاف، مدیران پروژه باید با دقت برنامه ریزی ساخت و ساز را تدوین کنند تا عملیاتی روان در سایت داشته باشند و پروژه در برنامه زمان بندی و بودجه پیش‌بینی شده تمام شود.

این فرآیند در واقع طولانی است و با تمام چالش‌هایی که مدیر پروژه در هنگام نوشتن برنامه با آن مواجه می‌شود، حتی سخت‌تر می‌شود. اما برای ارائه یک پروژه کارآمد و با بالاترین کیفیت و ایمنی، باید بتواند چالش‌ها را بشناسد و با آنها مقابله کند.

به یاد داشته باشید که موفقیت یک پروژه تا حد زیادی به مهارت، دانش و توانایی مدیر پروژه در برنامه‌ریزی برای غلبه بر چالش‌ها بستگی دارد تا بتواند یک برنامه خوب بنویسد که پروژه را به سمت نتیجه عالی هدایت کند.

متخصصان ساخت و ساز تأیید می‌کنند که برنامه‌ریزی در قلب چرخه پروژه ساخت و ساز قرار دارد. مرحله برنامه‌ریزی اساساً همه افراد در یک تیم ساخت و ساز را به جایی که قرار است به آنجا برسند راهنمایی می‌کند.

طرح ساخت و ساز توسط بازیگران کلیدی یک پروژه تهیه می‌شود که تمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده را در یک سند قرار می‌دهند. قبل از ترسیم برنامه زمان‌بندی تمام فعالیت‌ها، تحویل و الزامات پروژه تعریف می‌شود. استفاده از مواد، ابزار، ماشین‌ها و تجهیزات نیز در کنار زمان‌بندی فعالیت‌ها استراتژی‌بندی می‌شود.

یک مدیر برنامه‌ریزی پیش از ساخت چه کاری انجام می‌دهد؟

مدیران بهره‌بردار، وظیفه دارند درک درستی از پروژه ایجاد کنند، تیم برنامه ریزی و طراحی را ایجاد کنند، یک استراتژی و برنامه کاربردی بنویسند و درک درستی از اهداف تجاری مالک دریافت و پروژه را مطابق با آن هماهنگ کنند.

یک مدیر برنامه‌ریزی پیش از ساخت باید دارای توانایی‌های زیر باشد:

مسلط به توافقات قراردادی و ارزیابی ریسک؛

مهارت‌های ارتباطی قوی و توانایی کار تحت فشار در یک محیط تیمی؛

دانش خوب از بازارهای عمران و ساخت و ساز ساختمان؛

آشنایی با نرم افزارهای استاندارد مدیریت و برآورد پروژه؛

مهارت‌های ارتباط نوشتاری و کلامی عالی؛

بسیار با انگیزه؛

آشنا با قوانین ایمنی، بهداشت و محیط زیست.

چک لیست پیش از ساخت

در اینجا برخی از مواردی که در مرحله پیش از ساخت باید مد نظر داشت ارائه می‌شود:

  • جلسه اولیه برای بحث در مورد پروژه؛
  • برنامه‌ریزی طراحی؛
  • برآورد هزینه‌ها و ارائه گزینه‌های مناسب در صرفه‌جویی هزینه‌ها؛
  • مدیریت اهداف پروژه؛
  • شناسایی مشکلات احتمالی و طرح راه حل‌ها؛
  • انتخاب مکان و امکان سنجی؛
  • ارزیابی وضعیت خاک در محل؛
  • بررسی امکانات موجود؛
  • تعیین تجهیزات مورد نیاز؛
  • تشریح موارد احتمالی هم برای مشتری و هم برای پیمانکار.

مراحل مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از ساخت

برنامه‌ریزی قبلی از عملکرد ضعیف جلوگیری می‌کند. پیش ساخت مرحله‌ای است که در طی آن کارفرما، مدیر پروژه، تیم طراحی و سازندگان، برنامه‌ریزی لازم را برای جلوگیری از عملکرد ضعیف ارائه می‌دهند. این فرآیند شامل مراحل زیر است:

هدف‌گذاری

 مرحله اول تعیین اهداف پروژه، کیفیت نهایی مورد انتظار و برنامه زمانی مورد نیاز برای تکمیل است.

در این مرحله مشتری باید اهداف پروژه خود را مشخص کند. این مهم است زیرا نشان می‌دهد که چه چیزی را می‌خواهید و از هر محدودیتی که ممکن است مانع موفقیت شما شود، آگاه می‌شوید. وظیفه بهره‌بردار و برنامه‌ریز در این مرحله آگاه سازی کامل کارفرما از تمام مزایا، موانع و عوامل موفقیت پروژه است.

مشتری برای تعیین الزامات پروژه و پارامترهای طراحی با متخصص ساخت طراحی ملاقات می‌کند. اهداف تعریف شده باید تا حد امکان واضح و مختصر باشد که امکان ارتباط واضح بین مشتری، طراحان و سازنده را فراهم کند. در درازمدت، این امر مدت زمان لازم برای تکمیل پروژه و تعیین بودجه را زودتر در فرآیند کاهش می‌دهد.

اهداف کلی برنامه‌ریزی پروژه عبارتند از:

نیازهای تجاری را بشناسید؛

هزینه های لازم، برنامه زمان‌بندی، لیست خدمات و تاریخ تحویل را تعریف کنید؛

امکانات مورد نیاز را تهیه کنید.

ارزیابی مکان احداث

موقعیت مکانی و شرایط سایت می‌تواند تأثیرات زیادی بر هزینه‌های ساخت و ساز و برنامه زمانی داشته باشد. بنابراین، این مورد باید به دقت و در مراحل اولیه ارزیابی شود.

بودجه

 در این مرحله باید تمام اعضای پروژه و تیم‌های ساخت و ساز، هزینه‌ها را ارائه دهند و تیم باید بودجه ثابت و احتمالی را برای اجرای پروژه مطرح کند.

برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا

 اکنون بودجه و اهداف نهایی تعیین شده است و تیم می‌تواند به سمت برنامه‌ریزی دقیق حرکت کند. زمانی که طرح تفصیلی تمام جزئیات پروژه نوشته شد، می‌توانیم برای هر مرحله از ساخت برنامه‌ریزی کرده و زمان‌بندی دقیق ارائه کنیم.

در این مرحله، مدیر برنامه‌ریزی و ساخت جدول زمانی پروژه را با تیم بررسی می‌کند و نقاط عطف را تعیین می‌کند.

بررسی‌ها و مجوزها

پیش از ساخت، زمان ارزیابی و برنامه‌ریزی کامل برای کاهش خطرات مرتبط با ساخت پروژه است، از جمله ارزیابی محل ساخت، الزامات مجوز و بازرسی، و هر موقعیت خاص دیگری که باید قبل یا در حین ساخت حل شود. در برنامه‌ریزی پیش از ساخت باید یک چک لیست دقیق برای مرحله پیش از ساخت تهیه شود.

ما باید ارزیابی و تعیین کنیم که چه مجوزهایی مورد نیاز است و چه آزمایشاتی را برای کاهش خطرات پروژه باید انجام دهیم. آزمایشات ممکن است شامل بررسی‌های زمینی، بررسی‌های ژئوتکنیکی، آزمایش خاک، مکان بهره‌برداری و نقشه‌برداری زیرزمینی باشد. همه این کارها باید قبل از شروع پروژه انجام شود.

شناسایی همکاران

 اکنون می‌توانیم به سمت شناسایی مهارت‌ها، تجربه و قابلیت‌های مورد نیاز برای تکمیل موفقیت‌آمیز مرحله ساخت و ساز پروژه برویم. نقش شرکت ساخت و ساز در پیش از ساخت، با حرکت پروژه به سمت مراحل آخر طراحی، بیشتر نمایان می‌شود. برای آماده‌سازی صحیح بسته‌های پیشنهادی برای بخش‌های مختلف کار، شرکت ساخت‌وساز شما پیمانکاران فرعی بالقوه‌ای را که توانایی‌ها و ظرفیت مورد نیاز برای تکمیل کار روی پروژه را دارند، شناسایی می‌کند و با آنها وارد مذاکره می‌شود تا صلاحیت آنها را تأیید کند.

هنگامی که زمان اجرای کار فرا می‌رسد، مجموعه‌ای آماده از پیمانکاران فرعی وجود دارد که پروژه را درک می‌کنند، می‌دانند که از پیمانکار عمومی، مدیر ساخت و ساز یا طراح چه انتظاری داشته باشند و در برنامه زمانی مناسب کار خود را تحویل دهند.

انتخاب پرسنل مورد نیاز برای هر بخش از پروژه، مانند اپراتورهای تجهیزات و کارگران میدانی، بسیار مهم است. داشتن کارگران صادق و قابل اعتماد باعث می‌شود که پروژه به درستی ساخته شود. تنوع زیادی در سطوح مهارت در بین کارگران وجود دارد، انتخاب درست برای ارائه کار قابل اعتماد، تأخیر کمتری را در کار تضمین می‌کند.

برنامه‌ریزی تدارکات

 ساخت و ساز مؤثر با تأخیر در تأمین مواد و منابع مختل خواهد شد. هنگامی که برنامه ساخت و ساز تعریف شد، تمام مواد و تجهیزات لازم باید شناسایی و با مراجعه به برنامه تدارکات سفارش داده شوند. این مرحله به اطمینان از فرآیند ساخت و ساز کارآمد و کاهش هزینه ها (و خطرات) کمک می‌کند.

برنامه‌ریزی برای ارتباط پیوسته گروه

 یک برنامه ارتباطی باید با توجه به روش‌ها و ابزارهای ارتباطی که توسط تیم استفاده می‌شود، تهیه شود. ارتباط برای جلوگیری از خطاها، کاهش مسائل و خطرات و حفظ پروژه، حیاتی است. در مراحل اولیه برنامه ریزی یک پروژه، کارفرما با تیم طراحی و شریک ساخت خود (پیمانکار عمومی، مدیر ساخت و ساز یا پیمانکار طراحی ساخت) همکاری نزدیکی دارد تا قبل از شروع ساخت، نقشه‌های دقیق، برنامه زمانی، بودجه و پیش بینی نیروی انسانی را توسعه دهد. این مرحله مستلزم ارتباط مکرر بین تیم اصلی و هر مشاور پروژه است.

قانون اسمارت (SMART)

SMART مخففی از کلمات Specific به معنای خاص یا مشخص، Measurable به معنای قابل اندازه‌گیری، Achievable به معنای قابل دستیابی، Relevant به معنای مناسب و Time-based به معنای مبتنی بر زمان است. قرارگرفتن عناصر چارچوب SMART در کنار یکدیگر باعث می‌شود دستیابی به یک هدف میسر شود.

در برنامه ریزی ساخت و ساز، ایجاد چندین مسیر جایگزین در صورت مواجهه تیم با مشکلات غیرمنتظره‌ای که می‌تواند باعث تاخیر شود، یک روش معمول است. بنابراین باید مجموعه‌هایی از روش‌های جایگزین را قبل از تأیید مالک تهیه کنید.

برنامه‌ریزی باید با توجه دقیق انجام شود زیرا این مرحله از ساخت و ساز چیزی است که به مدیران پروژه در مدیریت زمان، هزینه، کیفیت، تغییرات، ریسک و سایر مسائل مرتبط کمک می‌کند. برنامه‌ها همچنین به کنترل اعضای خدمه و تامین کنندگان کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پروژه به موقع و در چارچوب بودجه تحویل می‌شود.

مرحله برنامه‌ریزی جایی است که اهداف پالایش می‌شوند زیرا اینها پایه‌های طراحی و طرح اصلی هستند. اهداف توسط مالک در مرحله شروع جمع‌آوری می‌شود که در آن مشاوران و کارشناسان ساختمانی مورد اعتماد خود می‌توانند راهنمایی شوند. سپس برنامه‌ریزی گام‌ها و منابع لازم برای دستیابی به این اهداف در مرحله بعدی قرار می‌گیرد.

هنگام بیان اهداف یک پروژه ساختمانی، به پیروی از قانون S.M.A.R.T باید به موارد زیر توجه کرد:

شناسایی نقاط عطف کلیدی خاص: اهداف پروژه باید مشخص باشد مانند نقاط عطف کلیدی و ضرب الاجل‌ها.

شاخص‌های کلیدی قابل اندازه‌گیری: معیاری را برای موفقیت تعیین کنید تا بدانید که آیا پروژه شما به اندازه کافی خوب است یا خیر و شما را به رسیدن به هدف سوق می‌دهد یا خیر. بهتر است چند شاخص کلیدی عملکرد را برای نظارت بر عملکرد نیروی کار خود تنظیم کنید. این شاخص‌های کلیدی می‌توانند شامل نظارت بر موارد زیر باشند:

وضعیت اهداف پروژه

نرخ عملکرد پروژه

کیفیت پروژه

اهداف قابل دستیابی: اطمینان حاصل کنید که هدفی که تعیین کرده‌اید و فعالیت‌هایی که برای دستیابی به آنها تعیین می‌کنید قابل دستیابی هستند. اگر نه، پس گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید.

جدول زمانی واقع بینانه: در راستای تعیین اهداف و مراحل قابل دستیابی، باید مطمئن شوید که آنها واقع بینانه هستند و برای خدمه شما استرس زا نیستند. زمان مناسب را برای اتمام هر فاز اختصاص دهید و برای رفع خطاها مقداری زمان تعیین کنید.

تکمیل به موقع: در نهایت، چارچوب‌های زمانی واقع بینانه‌ای را تعیین کنید که چه زمانی می‌توانید به اهداف خود دست یافت. هر پروژه تمام شده باید دوباره ارزیابی شود تا ببینیم آیا به اهداف دست یافته‌اید یا خیر. اگر نه، به مراحلی که اشتباه کرده‌اید نگاه کنید و برای اقدامات اصلاحی برنامه‌ریزی کنید. هنگامی که از ابتدا یک برنامه پروژه واضح تنظیم می‌کنید، ارزیابی مجدد پروژه نباید دشوار باشد.

مدیران پروژه معمولاً برای توصیف دقیق فعالیت ها و منابع مورد نیاز منصوب می‌شوند. آنها سپس با رهبران تیم و پیمانکاران فرعی خود در مورد زمان تکمیل هر فعالیت، چه کسی باید آنها را انجام دهند و منابع مورد نیاز در هر مرحله مشورت می‌کنند. به همین ترتیب، آنها زمان تحویل مواد را از تامین کنندگان دریافت می‌کنند. همه اینها با جزئیات زیاد در طرح پروژه مشخص خواهد شد.

مزایای بهره‌گیری از خدمات مدیریت و برنامه‌ریزی پیش از ساخت

خدمات مدیریت پیش از ساخت مزایای زیادی هم برای مشتریان و هم برای پیمانکاران دارد. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

  • حذف بسیاری از گزینه‌های ناشناخته برای مشتری
  • مشتری تصویر واضحی از اینکه پروژه چگونه خواهد بود و چگونه انجام خواهد شد در ذهن دارد و تاریخ اتمام کار را می‌توان ارزیابی کند.
  • این فرصت را برای پیمانکار فراهم می‌کند تا گزینه‌های بالقوه‌ای را برای صرفه جویی در هزینه ارائه دهد که به نفع مشتری است.
  • ارزیابی تمام سناریوهای ممکن، به مشتری این اطمینان را می‌دهد که مدیر بهره‌بردار از تمام اهداف و خواسته‌های او آگاه است. داشتن انتظارات واقع بینانه به جلوگیری از مشکلات در حین انجام پروژه کمک می‌کند. این یک برد-برد واقعی برای همه کسانی است که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند.

استفاده از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی ساخت و ساز

استفاده از نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی ساخت، برنامه‌ها و فعالیت‌ها را هوشمندانه‌تر کرده است. این نرم‌افزارها پیروی از یک برنامه را برای همه ذینفعان آسانتر می‌کند.

این روزها، نرم افزار مدیریت ساخت و ساز می‌تواند بر روی هر دستگاهی، از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اجرا شود و مراجعه به طرح‌ها و به اشتراک‌گذاری داده‌ها را برای کل تیم راحت‌تر می‌کند.

امروزه انواع مختلفی از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه در بازار وجود دارد. اما هیچکدام نمی توانند به اندازه نرم افزارهای برنامه ریزی اختصاصی ساخت و ساز مانند Pro Crew Schedule موثر باشند. آنها مجهز به ویژگی‌هایی هستند که به طور ویژه برای صنعت طراحی شده‌اند، بنابراین مطمئناً تمام نیازهای مدیران پروژه را هنگام نوشتن برنامه برآورده می‌کنند.

انتخاب شرکت مناسب برای مدیریت بهره‌برداری پیش از ساخت

شرکت‌های زیادی وجود دارند که خدمات پیش از ساخت را ارائه می‌دهند، اما همه آنها بهترین انتخاب برای نیازهای شما نیستند. برخی از شرکت‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در جنبه‌های خاصی از ساخت و ساز تخصص دارند.

عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد یک شرکت برای نیازهای قبل از ساخت خود در نظر گرفته شوند. شما باید به این فکر کنید که آنها در گذشته چقدر کار کرده‌اند، چه مدت در بازار کار بوده‌اند و چه سابقه‌‌ای در زمینه ساخت دارند.

بامابساز با مدیرانی کارآمد و سابقه‌ای درخشان در این مسیر همراه شماست. ما متعهد به بهبود جوامعی هستیم که در آن زندگی می‌کنیم. تیم بامابساز به دلیل داشتن تجربه و مهارت لازم در مدیریت بهره‌برداری، ساخت و مدیریت فروش پروژه‌های ساختمانی، بهترین گزینه برای انتخاب و اعتماد شماست.

برای استفاده از تجربه ما در مدیریت موفق پروژه، با مشاوران بامابساز تماس بگیرید.

دانلود اپلیکیشن
دانلود اپلیکیشن

بامابساز

بامابساز در جهت خدمت به مردم عزیز کشورمان، با شعار بامابساز ایرانمان و با اهداف حمایت از تولید ملی، کمک به رونق اقتصادی کشور و توسعه ی پایدار صنعت ساختمان و خانه در این عرصه گام گذاشته و امیدوار است با تکیه بر دانش روز در پیشرفت و استانداردسازی این صنعت تحولی اساسی ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین بامابساز با عرضه محصولات مختلف در بخش های مختلف صنعت ساختمان از جمله مصالح ساختمانی ( سیمان ، شن و ماسه ،آجر و سفال ، بلوک و هبلکس ، گچ و خاک و انواع عایق ایزوگام ، عایق نانو ، عایق صوتی ، حرارتی و برودتی ، انواع ملات ، چسب ، چسب کاشی ، چسب بتن ، چسب میلگرد و ... ) ابزار آلات صنعتی و خانگی ( انواع بتن کن ، دریل برقی و دریل شارژی ، پیچ گوشتی برقی و پیچ گوشتی شارژی ، انواع آچار و انبر ، انواع ابزار برش ، اره برقی ، اره دستی ، سنگ فرز ، انواع اینورتر و دستگاه جوش و انواع ابزار کارگاهی ( فرغون ، قرقره و جرثقیل ، انواع جک ، همتراز ، انواع لباس و نقاب کارگاهی ، عینک کار ، دستکش کار و ... انواع لوازم دکوراسیون داخلی ( چینی بهداشتی ، توالت ایرانی و فرنگی ، روشویی و باکس ، شومینه برقی ، شیرآلات ، کاشی و سرامیک ، لوازم محوطه باز ، میز و صندلی باغی ، چمن مصنوعی و ...

©1399- بازار آنلاین بامابساز - کليه حقوق اين وب سايت متعلق به شرکت بامابساز (سهامی خاص) می‌باشد